Nieuws, april 2016

30 april 2016

Opinie - Repressieloze bijstand

Tijdens de laatste commissievergadering diende de LVR-fractie een voorstel in om als gemeente Roermond mee te doen aan een experiment rond repressieloze bijstand.

7 april 2016

Werkgroep SP Roerdalen van start!

De werkgroep SP Roerdalen is van start! De werkgroep SP Roerdalen is een initiatief van Lianne Bos, Monique Congo Lowango en Dave Hamelink. Een werkgroep is een eerste stap in het stappenplan naar een nieuwe afdeling. De werkgroep onderzoekt de mogelijkheden  om op termijn een nieuwe afdeling te starten.

6 april 2016

SP voert campagne tegen het verdrag met Oekraine

Foto: SP

SP Roermond ging afgelopen zaterdag de straat op om campagne te voeren tegen het verdrag met Oekraine. Omdat Oekraine op dit moment nog te onstabiel is, dit verdrag helaas niet alleen economische samenwerking inhoudt maar ook militaire samenwerking en omdat dit een verslechtering voor onze arbeidsmarkt inhoudt door meer concurrentie waardoor de lonen verder zullen dalen. De mensen op straat stelden vooral het krantje van de SP zeer op prijs waarin meer achtergrond informatie verstrekt werd over het Oekraine verdrag. Helaas hoorden we heel veel op straat dat de mensen te weinig op de hoogte waren van dit verdrag. Met onze flyers en krantjes hopen wij inwoners te overtuigd te hebben om vandaag TEGEN te gaan stemmen. De uitslag zal spannend worden vandaag.