aktie bij de Zorggroep

28 april 2014

aktie bij de Zorggroep

KEER HET TIJ BIJ DE ZORGGROEP

De zorg staat onder druk. Het kabinet van VVD en PvdA, gesteund door D66, CU en SGP, heeft besloten dat het wel minder kan in de zorg. Minder geld! En de directie van De Zorggroep doet er nog een schepje boven op. Gevolg: Minder zorg! Verpleeg- enverzorgingshuizen worden gesloten, werknemers komen op straat te staan, vrijwilligers en mantelzorgers mogen de gaten vullen. Dat gaat fout! Kom daarom naar de protestbijeenkomst op 1 mei in Venlo.

De bezuinigingen van dit kabinet hebben een grote impact op de zorg. Het aantal uren gaat op veel plekken omlaag en dienstroosters worden niet volledig ingevuld. Dat gaat in veel gevallen ten koste van de zorg en leidt tot dramatische situaties. Ook  bij de Zorggroep.Afdelingen worden gesloten, door de aanpassing van indicaties is er minder tijd voor zorg en begeleiding. Er is al te weinig personeel, waardoor bij ziekte van medewerkers diensten bij DeZorggroep.Afdelingen worden gesloten, door de aanpassing van indicaties is er minder tijd voor zorg en begeleiding. Er is al te weinig personeel, waardoor bij ziekte van medewerkers, diensten niet kunnen worden ingevuld. Er wordt gesproken over contracten die niet verlengd worden,flexwerkers die eruit moeten en activiteitenbegeleiders die moeten stoppen. En ondertussen worden die mensen die hun ontslag al gekregen hebben, gevraagd om toch nog maar vakantiewerk te komen doen, tot september.

De kwaliteit van de zorg lijdt daaronder. Bewoners krijgen niet meer de zorg die zij verdienen. Dat is onacceptabel. Alle reden om te protesteren. Om het tij te keren, allereerst bij De Zorggroep.

Kom 1 mei naar Venlo (plein voor het Limburgs museum – vlak bij het NS-station) en protesteer met ons tegen de ontslagen bij De Zorggroep en vóór het overeind houden van de zorg in Nederland. Dat is de zorg jou toch wel waard?

Organisatie: SP Noord- en Midden-Limburg (Horst aan de Maas, Venlo, Venray, Weert,

Roermond, Leudal) en werknemers van De Zorggroep.

Plaats: In Venlo op het plein bij het Limburgs Museum, op loopafstand van het NS-station.

Start: 19.30 uur

Presentatie: Paul Geurts

Sprekers: Onder andere Henk van Gerven (Tweede Kamerlid SP) en een spreker van

Abvakabo.

Let op! Donderdag 1 mei a.s. is het erg druk in Venlo doordat veel Duitse toeristen de stad

bezoeken. Wie daarom naar Venlo komt kan het beste de trein nemen.