Campagnestart SP Roermond: ‘Wat gaan we doen met de Limburgse poen?’

21 februari 2015

Campagnestart SP Roermond: ‘Wat gaan we doen met de Limburgse poen?’

Foto: Frans Janssens / Frans Janssens Fotografie

In het kader van de provinciale verkiezingen is de SP Roermond de straat op gegaan. Terwijl Robin Hood drop- en chocolademunten uitdeelde, verspreidden SP'ers verkiezingsfolders in de binnenstad en bij het treinstation. Hiermee wil de SP bewustzijn creëren dat er verschillende keuzes gemaakt kunnen worden over de besteding van het Essentgeld (de opbrengst van de verkoop van Essent in 2009, waar nog ruim een miljard van over is). De SP kiest ervoor dit geld te investeren in mensen, in plaats van allerlei prestigeprojecten. Om hier een begin mee te maken heeft Robin Hood alvast een zak snoepgeld 'teruggegeven' aan de mensen in Roermond.

Foto: Frans Janssens / Frans Janssens Fotografie

De verkiezingen van 18 maart bepalen ook hoe de zetels in de Eerste Kamer verdeeld gaan worden. Daarom zijn het belangrijke verkiezingen, want het afbraakbeleid van het kabinet-Rutte kan niet doorgaan als er geen meerderheid in de Eerste Kamer voor is. De SP roept mensen daarom op om op 18 maart af te rekenen met het beleid van VVD en PvdA.

De SP Roermond zal de komende week op meer plaatsen in de gemeente te vinden zijn voor de campagne.

Lees hier wat SP-voorman Emile Roemer zegt over het afrekenen met dit kabinet:

Tiny Kox, onze lijsttrekker in de Eerste Kamer, vertelt hier over de verkiezingen en de Eerste Kamer:

Het verkiezingsprogramma van de SP voor Limburg is hier te vinden:

En hier staan alle Limburgse kandidaten van de SP: