Werkgroep SP Roerdalen van start!

7 april 2016

Werkgroep SP Roerdalen van start!

De werkgroep SP Roerdalen is van start! De werkgroep SP Roerdalen is een initiatief van Lianne Bos, Monique Congo Lowango en Dave Hamelink. Een werkgroep is een eerste stap in het stappenplan naar een nieuwe afdeling. De werkgroep onderzoekt de mogelijkheden  om op termijn een nieuwe afdeling te starten.

Lianne, Monique en Dave lichten toe: “We zijn actief geworden in de Kerngroep Roermond en vanuit daar hebben we het idee opgevat om deze werkgroep in onze eigen gemeente te starten. We merkten tijdens acties op straat dat veel mensen het jammer vonden dat er geen SP was in hun eigen gemeente Roerdalen. Momenteel zijn we bezig om de organisatie op te zetten. De landelijke SP steunt ons hierin zodat we cursussen en thema avonden konden bijwonen. Onze eerste doelstelling is om door te groeien naar de 50 leden. Het zou mooi zijn als we dat aantal kunnen bewerkstelligen in Roerdalen. Met dit aantal kunnen we ook doorgroeien naar de volgende status: afdeling in oprichting! We hebben er vertrouwen in dat dit gaat lukken. We kunnen alle hulp dan ook goed gebruiken, dus wilt u meewerken aan een eerlijker en socialer Roerdalen, laat dan wat van u horen en doe met ons mee! Binnenkort zullen we contact opnemen met onze huidige 30 leden om samen van gedachten te wisselen over de toekomst van de SP in Roerdalen. Lianne heeft via de hulplijn van de afdeling Roermond al invulling kunnen geven aan hulpvragen. Het geeft een goed gevoel om mensen te kunnen helpen en daarnaast op de hoogte te blijven van wat er speelt binnen de gemeente. Hierin zullen we met name als doorverwijsfunctie dienen om mensen te helpen hun weg te vinden met hun hulpvraag. Wat ons vaak opvalt is dat mensen de hulp die ze nodig hebben niet altijd snel en efficiënt kunnen bereiken of vinden. Behalve de hulpdienst willen we ook actief aan de slag gaan in Roerdalen met belangrijke onderwerpen die in de gemeente spelen. We hebben er veel zin in om de visie van de SP, menswaardigheid, solidariteit en gelijkwaardigheid vorm te gaan geven binnen de werkgroep en wie weet uiteindelijk in een nieuwe afdeling.”

Ik verhuis binnenkort naar Roerdalen en ben geïnteresseerd .