Stop de verkeershinder bij basisschool "de Steenen Brug"! Verplaats het zebrapad!

26 juni 2016

Foto: Johan Bogers

De SP-Roermond-Roerdalen trad woensdag 22 juni j.l. voor het eerst op tijdens het Sprekersplein van de gemeente Roermond.

Als voorbereiding op mogelijke raadsdeelname in 2018 volgen een aantal kerngroepleden al bijna een jaar de commissie- en raadsvergaderingen in Roermond. Daar heeft de SP helaas géén stem meer. Echter wel op het ‘Sprekersplein’

Afgelopen woensdag werd tijdens dat Sprekersplein de ‘Zebra-actie’ voorlopig afgesloten met een presentatie.

De SP-Roermond deed aan de hand van een duidelijke powerpoint-presentatie nog eens haarfijn uit de doeken, dat gemeentelijke plannen niet alleen op de bureau-tafel moeten worden gemaakt. Maar dat je daarvoor, zoals de SP dat altijd al doet, ook luistert naar de mensen.

Aan Wethouder Fick-Moussaoui werden 71 getekende petities overhandigd met het verzoek om:

1.      De verkeershinder voor basisschool ‘de Steenen Brug’ te beëindigen door een stopverbod op een strook van plm 50 meter voor de school.

2.      Het verplaatsen van het huidige zebrapad naar een dusdanige locatie dat ALLE kinderen van de toekomstige wijk Roerdelta daar gebruik van kunnen maken.

Aanvullend werd ook nog aandacht gevraagd voor snelheid remmende maatregelen op de vernieuwde Molenweg en aan de ontsluiting van Roerdelta aan de west-zijde van het Steeleiland: Voorstad ST. Jacob. Deze route wordt door steeds meer kinderen gebruikt om basisschool ‘Aan de Roer’ te bereiken. Ook hier zou een veilige oversteek voor de kinderen wenselijk zijn. Alsmede strengere handhaving van het parkeerverbod aldaar !

Het is nu even afwachten op de reactie van de Wethouder/College.

Wordt wellicht vervolgd !