PAK de MACHT

21 januari 2017

PAK de MACHT

Foto: Johan Bogers

De campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2017 is begonnen. Op 14 januari zijn de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma van de SP door de leden vastgesteld tijdens het partijcongres in Tilburg. De SP is klaar voor de verkiezingen van 15 maart!

De titel van het programma is ‘Pak de macht!’ De SP wil een einde maken aan de uitverkoop van de publieke sector. Voorzieningen die voor iedereen bestemd zijn, moeten niet aan de markt worden overgelaten. De SP wil de marktwerking in de zorg aanpakken en het eigen risico afschaffen. Want in de zorg horen mensen centraal te staan, niet concurrentie of winsten. De SP staat ook voor eerlijk delen. Grote bedrijven moeten hun eerlijke deel van de belastingen betalen en de vermogens van miljonairs moeten zwaarder worden belast. Tegelijkertijd wil de SP het minimumloon en uitkeringen verhogen. Mensen die weinig te besteden hebben krijgen daardoor eindelijk weer wat meer ruimte. De afgelopen jaren zijn de huren enorm gestegen, waardoor veel mensen steeds meer moeite hebben om de huur te betalen. Daarom wil de SP dat er meer betaalbare huurwoningen worden gebouwd en dat de huren omlaag gaan. Lijsttrekker Emile Roemer: “Dit programma is voor de 80% van Nederland die de afgelopen 10 jaar heeft ingeleverd. Voor hen willen wij een inhaalslag; hogere lonen, meer banen en toegankelijke scholen en zorg.”

De afdeling Roermond gaat volop aan de slag met de verkiezingscampagne. De komende weken kunt u ons op verschillende plekken tegenkomen. We staan op markten en pleinen en zullen bij vele deuren aankloppen om met mensen in gesprek te gaan. Onze activiteiten tijdens de campagne zijn te volgen via onze website en facebookpagina.

Meer informatie:

Verkiezingsprogramma: https://doemee.sp.nl/nuwij

Kandidatenlijst: https://sp.nl/nieuws/2016/08/aanvallende-kandidatenlijst-met-ervaring-en-nieuw-elan

Reacties

Vergeet niet vooral jullie locale acties (voor zover die er zijn) op de website te zetten. Daar kijkt landelijk namelijk naar bij de beoordeling of de SP-Roermond volgend jaar mee mag doen bij de gemeenteraadsvekiezingen. Sinds juni 2016 staat er géén op de locale politiek gerichte actie meer op de site !!