SP: 'Treurig dat rancune en oud zeer nog steeds boventoon voeren in raad'

24 januari 2020

SP: 'Treurig dat rancune en oud zeer nog steeds boventoon voeren in raad'

Foto: Gemeente Roermond / channel.royalcast.com

Donderdag 23 januari vond er een extra raadsvergadering plaats over de declaraties aangaande de verhuizing van burgemeester Rianne Donders. Naar aanleiding van vele insinuerende vragen van de LVR over het declaratiegedrag, woedt er sinds 2018 al een discussie over dit onderwerp.

Uit onderzoek is gebleken dat er niks onrechtmatigs is gedeclareerd en dat burgemeester Rianne Donders correct gehandeld heeft.

Onnodig
Ons raadslid Gerard Nizet verkondigde gisteren tijdens deze extra raadsvergadering dat hij deze ellenlange discussie betreurde. De SP is voorstander van openbaarheid van alle declaraties van burgemeesters, wethouders en raadsleden. Indien alles openbaar is voorkom je ook onnodige discussies.

Zonde
De SP is ook van mening dat de beantwoording van de vragen te lang geduurd heeft en dat de burgemeester dit sneller had moeten doen. Echter, de tijd die deze discussie gekost heeft vindt de SP enorm zonde. Die hadden we liever besteed aan zaken die er echt toe doen voor de Roermondenaren. Zoals onder meer ons inzetten voor leefbaar, betaalbaar, gezond wonen in deze stad.

Oud zeer
Nizet zei het verder erg jammer te vinden dat in de anderhalf jaar dat hij raadslid is namens de SP, het nog steeds lijkt alsof rancune en oud zeer de boventoon blijven voeren in de gemeenteraad. Het is in ieder geval niet de vorm van politiek bedrijven, die ons voorstaat. Hoog tijd nu, om ons met écht belangrijke zaken bezig te houden.