SP doopt ‘Dag van de arbeid’ om tot ‘Dag van onze helden’

30 april 2020

SP doopt ‘Dag van de arbeid’ om tot ‘Dag van onze helden’

Foto: Darko Stojanovic / Pixabay

1 mei is de ‘Dag van de arbeid’. De Limburgse SP doopt deze dag om tot de ‘Dag van onze helden’ en organiseert een online manifestatie voor de herwaardering van vitale beroepen.

Recentelijk startten alle Limburgse SP afdelingen de postercampagne #onzehelden met het iconische beeld van een verpleegkundige met mondkapje, geschilderd door de muralkunstenaar Yasja Ligtelijn.

Steun
Al ruim 500 posters werden via www.respectvooronzehelden.nl besteld en prijken nu achter de ramen van mensen die hun steun betuigen aan mensen in vitale beroepen. Onder hen zijn vuilnismannen, zorgverleners, chauffeurs, schoonmakers, leraren en vele anderen.
De online manifestatie zal in het teken staan van de herwaardering in de vorm van betere salarissen en arbeidsvoorwaarden voor mensen in vitale beroepen. De SP gaat onder andere in gesprek met thuiszorgmedewerkers, leraren en buschauffeurs over hoe zij in tijden van corona tegen hun werk aankijken, maar ook over wat er moet gebeuren in de toekomst.

Programma
SP Tweede kamerlid Sandra Beckerman zal aanwezig zijn om met mensen in gesprek te gaan over de zorgen die er leven. Daarnaast zal zij ingaan op vragen van aanwezigen. Het programma start met een inloop vanaf 15.30 uur. De manifestatie begint om 16.00 uur en is te volgen via ZOOM:

Om mee te kunnen doen vragen wij jou om ZOOM te installeren via deze link: https://us02web.zoom.us/j/84922753219?pwd=dzZKY3RBSkI4MnpiMnBtOVpOZTNrUT09

Stap voor stap:

1. Download ZOOM. Dit gaat het simpelst via deze link: https://zoom.us/download
2. Maak een eigen account aan (is gratis).
3. Klik op Join meeting en vul de Meeting ID in: 849 2275 3219 en het wachtwoord: 531530
4. We willen je vragen om tijdens het ZOOM-gesprek je microfoon uit te doen wanneer je niet spreekt.

Aanmelden is niet noodzakelijk, voor vragen kun je terecht bij Cynthia Smeets via csmeets@sp.nl.