Hectische weken: hoe hangt de SP-vlag in Roermond erbij?

13 juli 2020

Hectische weken: hoe hangt de SP-vlag in Roermond erbij?

Foto: SP Schagen

De afgelopen zes weken waren hectisch in de Roermondse gemeentepolitiek. Vergaderingen van commissies en raad, vaak verdubbeld in tijd, soms dus drie à vier keer per week. Daarbij kwam een enorme diversiteit aan onderwerpen aan bod. SP-raadslid Gerard Nizet licht er weer eens een aantal zaken uit.

‘Er is in Roermond een coronafonds in het leven geroepen. Vijf miljoen euro voor gemeente zelf voor niet ontvangen inkomsten en algemene zaken die samenhangen met de coronacrisis. Daar bovenop twee miljoen, te verdelen over particulieren, ondernemers, verenigingen en organisaties die konden aantonen in zwaar weer te zijn gekomen door de coronabeslommeringen en die geen andere vorm van vergoedingen konden ontvangen.’

Steun
‘Ik hamerde in de raad daarbij op het belang dat niet de grootste, de gewiekste en de met veel juridische hulp gesteunde aanvrager geld zou gaan ontvangen, maar juist de eenvoudige aanvragers: lokaal en erg afhankelijk. De gedachten gaan daarbij uit naar het MKB en verenigingen en organisaties die niets konden doen maar wel kosten hadden.’

KEC