Roermondse kandidaat-raadsleden oefenen in 'Juinen'

19 december 2021

Roermondse kandidaat-raadsleden oefenen in 'Juinen'

Foto: John Hölsgens / SP Roermond

Op 18 december werd een vijfdaagse cursus voor kandidaat-raadsleden van de SP afgesloten. Ook Roermondse kandidaten namen in het stadhuis van Eindhoven deel aan de raadsvergadering van de fictieve gemeente Juinen en probeerden het daarbij wethouder Hekking zo lastig mogelijk te maken.

Dat bleek nog niet zo eenvoudig, want die rol werd zeer professioneel vervuld door SP-prominent Frank Futselaar, al meer dan twintig jaar door de wol geverfd in de politiek arena. Hij zette dan ook met overtuiging een hardnekkige neoliberale bestuurder neer, waar de 'studenten' een flinke dobber aan hadden.

Enthousiasme
De vergadering werd overigens geleid door Nicole Temmink als 'burgemeester'. Ook al één brok ervaring als raads- en bestuurslid in Groningen en Amsterdam. Alles wat op de voorafgaande scholingsdagen in theorie voorbij kwam, kon in de praktijk worden gebracht. Dat gebeurde uiteraard met wisselend succes, maar gelukkig vooral met heel veel plezier en enthousiasme.

Voorbereiding
Een uitstekende voorbereiding dus op het echte werk, waar de SP ook om bekend staat. De kandidaten - ook de Roermondse - verklaarden na afloop helemaal klaar te zijn voor de strijd, al zal die zich uiteraard niet alleen beperken tot de raadzaal. Op 20 december vergadert het Roermondse afdelingsbestuur. De bekenmaking van de lijst zal daarna waarschijnlijk niet lang meer op zich laten wachten. Op maandag 31 januari 2022 is namelijk de dag van de kandidaatstelling. Partijen moeten op die dag hun kandidatenlijst inleveren bij de gemeente Roermond.