Kosten omlaag, ga mee naar Den Haag!

26 augustus 2022

Kosten omlaag, ga mee naar Den Haag!

Foto: SP Roermond

Op de weekmarkt, in de supermarkt of met de blik op je lopende rekeningen: ook Roermondenaren hebben steeds minder te besteden. We hoorden het de mensen op straat zeggen de afgelopen weken. Ze hebben er genoeg van...

Winkeliers en klanten zijn het eens: 'Die energieprijzen zover omhoog is crimineel, dat het kabinet dat toe laat!' Of: 'Mensen hebben minder geld over, waardoor ik ook minder groente en fruit verkoop'

De straat op
Maar ook: 'Iedereen klaagt er wel over maar, we moeten nondeju massaal de straat op zoals vroeger tegen kruisraketten!' Nou, dat komt goed uit, want op 17 september gaan we massaal opkomen voor onszelf! Schrijf je in en ga GRATIS mee met onze bus(sen) mee naar Den Haag!

Ongelijkheid
Want de boodschappen, energierekening, tanken en de huur, het wordt allemaal maar steeds duurder. Terwijl onze lonen, de AOW en uitkeringen niet stijgen! Ondertussen maken grote bedrijven enorme winsten en worden de superrijken alsmaar rijker. Dit zorgt voor een grotere ongelijkheid.

Noodplan
Wij zeggen: Zet de grote winsten van bedrijven in om de kosten voor mensen direct te verlagen. Want nu laat het kabinet de mensen weer eens keihard vallen. Daarom gaan we op Prinsjesdag, als de plannen van het kabinet voor het komende jaar worden gepresenteerd, naar Den Haag. In actie! Er moet een noodplan komen om de kosten omlaag te brengen. Daar gaan wij voor knokken. Dus kom ook naar het PrinsjesdagProtest en schrijf je hier in!