Jorge Wolters Gregório voorgedragen als SP-lijsttrekker in Limburg

1 november 2022

Jorge Wolters Gregório voorgedragen als SP-lijsttrekker in Limburg

De SP-afdeling Roermond is er bijzonder trots op dat onze eigen Jorge Wolters Gregório nu ook is voorgedragen als nieuwe lijsttrekker van de SP Limburg. De kandidatencommissie van de SP in Limburg heeft onze stadgenoot unaniem voorgesteld als lijsttrekker voor de verkiezingen van Provinciale Staten op 15 maart 2023.

Jorge is op dit moment woordvoerder van de SP-Statenfractie in het Limburgs Parlement op het gebied van klimaat, energie en vervoer. Daarnaast is hij fractievoorzitter in de gemeenteraad van Roermond.

Vrouwen
Na Jorge volgen twee nieuwe ambitieuze vrouwen op de lijst van de SP. Dit zijn Cynthia Smeets uit Maastricht en Laila Kuijper uit Venlo, de hoogste nieuwkomer op de lijst. De top-5 wordt compleet gemaakt door oud-Statenlid Peter Visser uit Valkenburg en huidig Statenlid René van der Valk uit Noorbeek. Trots zijn we als afdeling ook op de twee andere Roermondse kandidaten op de lijst: Bianca Evers-Lauvenberg op plek 21 en onze lokale voorzitter John Hölsgens op plek 26.

Jong en toch ervaren
Regiovertegenwoordiger en voorzitter van de kandidatencommissie Mathijs Fiddelaers licht de keuze voor de lijst toe: 'Met deze kandidatenlijst kiezen we voor een jong, gedreven en toch ervaren team dat voor eerlijke en sociale politiek staan die Limburg zo hard nodig heeft. In Jorge heeft de commissie de beoogde opvolger gevonden van huidig fractievoorzitter Marc van Caldenberg. Jorge heeft bewezen dat hij beschikt over een kritische blik ten opzichte van het provinciebestuur, weet met veel humor en creativiteit mensen in Limburg te verbinden en combineert dat met het behalen van resultaten in het parlement.'

Eer
Jorge Wolters Gregório reageert vol enthousiasme op zijn voordracht: 'Om voorgedragen te worden als lijsttrekker van de SP in Limburg is een hele eer en tegelijkertijd wacht er een stevige uitdaging, want steeds meer Limburgers kunnen door de hoge energieprijzen en lage lonen aan het eind van de maand hun rekeningen niet meer betalen. Die werkende klasse laat de overheid te veel in de kou staan terwijl aan de andere kant de miljoenen naar de grote bedrijven en hun aandeelhouders de deur uit vliegen. Mensen pikken dat niet meer. Nu zijn wij eens aan de beurt. Limburg moet weer van ons allemaal worden. Ik heb heel veel zin om hiervoor samen met mijn collega’s aan de slag te gaan.'

Vertrouwen
'Ik heb het volste vertrouwen in Jorge en zijn team dat zij het stokje van mij strijdbaar zullen overnemen' aldus Marc van Caldenberg. 'Zelf heb ik de kandidatencommissie voor de zomer om persoonlijke overwegingen laten weten niet nog eens vier jaar beschikbaar te zijn als Statenlid. Ik ben natuurlijk vereerd dat de kandidatencommissie mij heeft gevraagd om lijstduwer te zijn en zal mijn uiterste best voor mijn partij en de Limburgers doen de komende maanden.'

Programma
De voorgedragen kandidatenlijst en het concept verkiezingsprogramma zullen de komende weken besproken worden op de ledenvergaderingen van de lokale afdelingen en zal definitief worden vastgesteld op de regioconferentie van 3 december 2022 in Weert.
Klik hier voor de volledige concept-kandidatenlijst