Een rood front in Roermond voor Limburg

27 februari 2023

Een rood front in Roermond voor Limburg

De straten in Tegelarijveld kleurden fel rood op SuperZaterdag. De Roermondse lijsttrekker voor de Provinciale Statenverkiezingen, Jorge Wolters Gregório, kreeg dan ook steun van kameraden uit de hele provincie.

Op weg naar 15 maart willen we iedereen in Limburg, dus zeker ook in Roermond, laten weten hoe belangrijk het is om te gaan stemmen. En met een stem op de SP kunnen inwoners van onze provincie deze keer écht een verschil maken.

Eerlijk
Want met jouw stem op lijst 5 zorg je voor een socialer Limburg, roepen we de slechte plannen van Rutte en zijn kabinet in de Eerste Kamer een halt toe én zorgen we voor een eerlijk Nederland. De SP kiest voor het nationaliseren van de energie en wil de provincie weer zeggenschap geven, zodat winsten kunnen worden gebruikt om de energierekening  van de inwoners te verlagen. Het prijsplafond is immers een tijdelijk lapmiddel, waarmee we de grote energiebedrijven alsnog spekken met onze belastingcenten en gewone mensen opnieuw in de kou terecht komen.

Pensioen
Een grotere SP kan in de Eerste Kamer ook de asociale nieuwe pensioenwet tegenhouden. Die wet maakt, met steun van de PvdA en GroenLinks, onze pensioenen onzeker. Voor mensen met een zwaar beroep is niets geregeld om eerder te kunnen stoppen.
Uiteraard horen wij ook nog altijd graag van de mensen zelf wat hun problemen zijn. Op SuperZaterdag hadden we goede en fijne gesprekken in de wijk. Maar we hoorden ook weer de verhalen van mensen van een jaar of 80, die moeten leven van een pensioentje en die een energierekening van 350 euro op hun bord krijgen. Zo waren er weer veel voorbeelden, die allemaal schreeuwen om Limburgs energiebedrijf. Zonder winst voor aandeelhouders, maar met een betaalbare rekening voor inwoners van Roermond en de rest van de provincie.

Tweedeling
Wij strijden tegen de tweedeling. De economie is er voor de mensen en niet andersom! Democratisering van de samenleving zal ons weer zeggenschap geven over de toekomst.

Stem daarom op 15 maart SP!