Minder zetels, maar meer mensen: strijd mee met de SP!

26 november 2023

Minder zetels, maar meer mensen: strijd mee met de SP!

Foto: SP / SP Roermond

De verkiezingsuitslag van 22 november was natuurlijk teleurstellend. Daar zullen we de komende periode dan ook goed met elkaar over in gesprek gaan.

Het is belangrijk dat we een goede analyse maken van deze uitslag en van wat anders en beter moet. Een sterke SP gaat immers keihard nodig zijn, want met deze uitslag komt een socialer Nederland absoluut niet dichterbij.

Groei
Het is aan ons om hier menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit tegenover te zetten. En dat kunnen we samen. Want sinds de uitslag van de verkiezingen bekend is, heeft de SP al honderden nieuwe leden ingeschreven. Ook de afdeling Roermond groeit nog steeds in ledental. Inmiddels naderen we de 150 leden...

Afdelingen
De groei in ledental zorgt er ook voor dat we steeds meer zelfstandige afdelingen mogen begroeten. Op de partijraad van 25 november werden weer twee nieuwe afdelingen begroet: Heusden en Voorne aan Zee. Bovendien werd ook een nieuwe afdeling in oprichting Aa en Hunze in de bloemen gezet.

Lange adem
Het betekent meer menskracht door heel het land, om samen door te blijven strijden voor een socialer Nederland. Het blijkt eens te meer een strijd van de lange adem, maar gelukkig staat opgeven niet in ons woordenboek. Bovendien zijn zetels in het parlement, de Staten en de gemeenteraad voor de SP geen doel op zich, maar een middel. Ook daarom is iedereen welkom om die strijd ook buiten de 'praatpaleizen' te blijven voeren. Dus: 'Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. Laat je woede hand in hand gaan met het goede dat je doet.'

Doe mee. Word lid van de SP.