Wisseling van de wacht: nieuwe voorzitter gekozen

4 september 2022

Wisseling van de wacht: nieuwe voorzitter gekozen

Voorafgaand aan de traditionele jaarlijkse barbecue, werd tijdens de algemene ledenvergadering op 3 september de nieuwe voorzitter van de SP Roermond gekozen: John Hölsgens (links op de foto) neemt die taak over van Jorge Wolters Gregório

De wisseling van de wacht was noodzakelijk geworden, nadat Jorge bij de laatste verkiezingen in maart tot gemeenteraadslid was gekozen. Dat maakte hem meteen tot fractievoorzitter, een functie die niet gecombineerd kan worden met het voorzitterschap van de afdeling.

Dank
En dus moesten de leden een nieuwe voorzitter benoemen. Unaniem werd gekozen voor John Hölsgens, die al enige tijd algemeen bestuurslid was. John is daarnaast al sinds mei vorig jaar namens de SP lid van de burgercommissie Ruimte in Roermond. Hij werkt als ZZP'er via zijn eigen teksproductiebedrijf voor een aantal bladen en een nieuwswebsite. Daarnaast werkt hij nog ongeveer zes uur per week voor Post.nl in Roermond. John dankte de leden voor het vertrouwen, de eervolle benoeming en beloofde zijn uiterste best te zullen doen om aan de verwachtingen die bij het voorzitterschap horen te voldoen. Hij wil dat, net als zijn voorganger Jorge overigens, niet van bovenaf dirigerend maar samenwerkend met de andere bestuursleden en leden bereiken.

Bezoek
Tijdens de ledenvergadering werd ook het woord gevoerd door een speciale gast van de afdeling Roermond: Arnout Hoekstra. Arnout is algemeen secretaris van de landelijke SP. Eerder was hij fractievoorzitter van de gemeenteraad in Vlaardingen en werkte hij als fractiemedewerker in de Tweede Kamer. Ook was hij acht jaar lang wethouder in Vlaardingen. Hij kon dankzij zijn ervaring dus niet alleen veel vragen beantwoorden van de Roermondse SP'ers, maar gaf ook veel tips én een toelichting op de  plannen voor toekomst.  Een toekomst die er volgens Arnout zeker hoopvol uitziet. Verder riep hij de Roermondenaren op allemaal naar Den Haag te komen op 17 september, voor het PrinsjesdagProtest. Want de plannen die tot nu toe vanuit Den Haag komen laten het kwetsbare deel van de bevolking nog steeds aan hun lot over. Er moet NU een noodplan komen...

Na alle serieuze onderwerpen was het dan tijd voor gezelligheid. En dat het gezellig werd kun je ook nog zien op onze Facebookpagina.